onsdag 15 april 2009

Har..

..varit sjukskriven sedan i tisdags..
Stod och hängde tvätt och helt plötsligt så vek sig benen och sen låg jag på golvet..welcome back diskbråck.
Låg på golvet en stund och funderade på hur jag skulle ta mig upp, till slut lyckades jag kravla mig upp i soffan..Väl där kom jag på att jag måste ringa jobbet så det blev en tur till hallen på alla fyra för att hämta mobilen och hela projektet tog väl en 40 minuter eller så.
Jag blev så lessen att jag var tvungen att gråta lite, jag skulle ju åka till pappa dan efter och var ganska säker på att jag inte skulle kunna ta mig till tåget med packning och allt.
Men det gick, vet inte om det var ren tjurighet eller mental smärtblockering men jag tog mig dit..fort gick det inte eftersom ryggen var helt sned och jag inte kunde gå som folk men dit kom jag.
Sen har jag bara tagit det extremt lugnt hela påsken, lite tur i oturen att ryggen small när jag ändå tagit ledigt eftersom jag kunde vila ordentligt.
Har haft kvalitetstid med pappa, massa mys, skratt, god mat och härligt sällskap.
Alla släktingar var där och vi hade lika kul som vi har varje år..det var bara Fredrik som saknades och jag tror att fler än jag saknade honom faktiskt..utom faster Rosita som ville ge honom stryk :-)
Så, trots ryggsmärtor har påsken varit underbar!
Är lite omotiverad att blogga just nu, det kommer nog mer detaljer i framtida inlägg..
Ska sälja mitt badkar som står i källaren och skräpar..inte för att jag vet vad ett badkar kostar eller vad man kan ta betalt men jag får väl forska i det..måste gå ner och ta mått sen ska jag lägga in det på Blocket.
Fick min nya, fina, röda mobiltelefon igår..tyvärr så älskar jag att köpa nya prylar, det har satt mig i klistret många gånger..blir köpgalen ibland, skrämmande.
Imorgon ska jag börja jobba, ber till han där uppe att ryggen ska hålla.
Åker ju till Grekland om två månader..exakt två månader idag faktiskt, tjohhoo!
Det kanske är bra om man har fickpengar med sig och då är det ju en fördel att man kan jobba.
Nu blev jag akut trött och måste lägga mig i soffan..
Ciao

Inga kommentarer: