måndag 6 april 2009

Bloggar..

..väldigt lite nu för tiden, har fått en släng av lathet :)
Var ledig torsdag och fredag, gjorde inte så mycket nytta då heller var bara hemma och tog det lugnt.
I lördags var vi och bowlade efter jobbet, nu känns det som jag skulle behöva en höftledsoperation, vilken sjuk träningsvärk jag har!!
Haltade runt på jobbet igår och kände mig som en riktig kärring..
Nu har jag precis ätit frukost vilket jag anser vara bästa måltiden på hela dan..färsk fralla, apelsinjuice och nybryggt kaffe.
Har gått upp i vikt igen vilket är lite störande men som sagt, det är inte bara bloggandet som blir lidande av den här latheten :)
Tänkte gå ner om en timme och köra core och lite kondition.
På onsdag åker jag upp till pappa, längtar!
Ska bli skönt att slappa och bara vara..tänkte vara där en vecka men onsdag till söndag får räcka, måste jobba lite oxå..tyvärr.
Idag är det nikotinplåster som gäller, inga cigg..och nikotinfritt snus :)
Han som jobbar på Pressbyrån här nere är väldigt förvirrad för nu har han inte aning om vad jag ska ha..ena dan är det cigg, andra dan nikotinfritt snus och nästa dag är det vanligt snus..
Projekt städning ligger på is, jag har ingen lust men det skulle behövas några drag med dammsugaren kan jag lova..
I fredagskväll borrade jag upp lite nya hyllor i vardagsrummet, nu börjar det bli riktigt mysigt här hemma :)
Är mycket stolt över att jag fixar allt själv och tycker personligen att jag borde bli nån slags ambassadör för Kvinnor Kan..
Fredrik hade vänligheten att lämna sin borr och nu har jag fått blodad tand och vill borra hela tiden :)
Skulle vilja piffa till lite hemma oxå, måla om, skaffa nya skåpluckor och lägga nytt golv i köket..köpa en ny säng, vill ha en 1.60 säng..och en ny klädsel till soffan.
Jag och Athena ska dra ut till IKEA nån dag och kika på vad som finns.
Fint väder idag, varmt och soligt!Blir glad när solen skiner, gillar våren och hösten bäst..högsommar är inte min grej, får ångest över att alla springer runt i fjantiga sommarklänningar och har picknick hela tiden..vem orkar hålla på..Drygt två och en halv månad kvar till Grekland, längtar..
Nej, nu ska jag packa om träningsväskan, köpte massa nya snygga träningskläder för pengarna jag fick av pappsen i födelsedagspresent..skulle ha skor men efter moget övervägande bestämde jag att jag var i större behov av träningskläder så så fick det bli!
Ha en underbara dag mina kära!
Puss J

Inga kommentarer: