söndag 19 april 2009

Nyss..

..hemkommen från jobbet.
Bra drag ikväll, jättelugnt på dan men vid fem satte det fart och sen sprang vi, oj vad vi sprang.
Jag älskar att jobba när det är mycket att göra, man ska vara en hårsmån från hysteri, då jobbar jag allra bäst..snabbt och effektivt..dessutom är jag mycket trevligare mot gästerna när vi har fullt men det behöver ju inte chefen få veta :)

Grekisk påsk ja..det var bättre drag på vår Jämtländska påsk kan jag ju säga men det är ju annorlunda när man är i Grekland och firar.Athena gjorde en leversoppa som folk tydligen äter frivilligt men jag kan ju säga att min gräns går vid inälvsmat..eller kanske redan vid svensk husmanskost som jag inte alls är förtjust i..Jag slapp smaka i alla fall utan att hon tog illa vid sig eftersom jag gjorde klart väldigt tydligt att jag tänkte vägra :)
När jag och Tessi jobbade på Kos så bodde vi nästan mittemot en kyrka, vilket hallå det var, hela gatan full med folk..Vi gick till kyrkan med en grekkompis som var väldigt upprymd..minns inte riktigt men jag tror att jag och Tessi drog oss mot bargatan rätt omgående.
Men alla religioner är intressanta för all del och det är alltid kul att uppleva nya annorlunda saker.

Har bytt pass med Giorgos så jag öppnar imorgon (läs idag, tror inte att nån är vaken och läser min blogg just nu..) och börjar 12.30
Försöker få ihop lite extra timmar som sagt så jag limmar lite extra för killarna så dom möjligtvis ger mig några av deras!
Det lär ju gå lite pengar i Grekland..av erfarenhet så vet jag att den budget man har i teorin aldrig existerar i praktiken, så jag ska nog lägga undan lite extra..
Ledig på måndag, älskar verkligen att vara ledig på måndagar, att få börja en ny vecka med att bara ta det lugnt..fantastiskt!

Skulle nog behöva en massage, är otroligt trött i ryggen eftersom jag hela tiden spänner mig för att hålla ryggen rak och i rätt position.
Men det funkar jättebra att jobba vilket är grymt skönt, det gjorde nog mycket att jag fick vara hos pappsen och bli ompysslad och bara vila..
Längtar tillbaka, det är så otroligt fridfullt hos pappa och man känner verkligen hur hela kroppen får ro..
Händer inte så ofta här kan jag ju säga, alltid är det nåt..

Nu ska jag nog krypa till kojs snart så jag får min välbehövliga skönhetssömn :)
Ha en underbar söndag, puss & kram J!

Inga kommentarer: