måndag 23 mars 2009

Har..

..tröttnat på att låtsas att jag är nåt slags hälsofreak, jag är verkligen inte den typen över huvud taget..
Så vad jag bestämt mig för är att jag aldrig mer ska sluta med något som jag uppskattar så högt, dvs cigaretter, kött och vin :)
Det gick väl an men tyckte inte att livet var sådär fantastiskt skimrande den här veckan och igår var ju droppen när jag sprang konstant i elva timmar utan rast och utan mat bara för att jag bestämt mig för att inte äta kött..
Vi hade ett dop på dan igår och istället för att äta av maten som blev kvar (det var alltså en buffé, det är inte så att vi måste skrapa tallrikar för att få äta på min arbetsplats..) så gick jag omkring och var hungrig istället..korkat.
Men nu återgår allt till det vanliga med träning, vanlig mat, lagom med vin och cigg..
Jag måste försöka hitta motivationen att sluta, nikotinplåster funkar utmärkt för mig men vill man inte sluta så går det inte..
Har jobbat idag på min lediga dag och både jag & Athena var som två hösäckar..det var så illa att jag inte ens orkade hålla kroppen upprätt, jag är fortfarande helt slut sen igår..
Det blev, som tur var, en kort arbetsdag, 17-22, vilket passade mig utmärkt.
Imorgon tror jag att jag ska hoppa spinningen och springa på löpbandet istället..har tappat sugen lite på spinning eftersom jag fått en inbuktning i låret som verkar vara en muskel som endera växer eller gör uppror på annat sätt..
Det gör inte ont men det är inte speciellt skönt heller..tänk att just jag ska drabbas av märkliga åkommor för jämnan, förstår inte..
Nu ska jag kolla tågbiljett upp till pappa i påsk sen ska jag sova lite!
Puss & kram sov så gott!!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej!


Vet att det var väldigt länge sen du skrev detta inlägget men har du kvar den där "inbuktningen" i låret? Har du ont av den? Jag har nämligen något liknande. Har haft den i ett par år och har tidigare bara störts av den rent kosmetiskt. Nu tycker jag att de känns lite konstigt, som om att benet domnar lite ibland just kring låret där själva inbuktningen sitter. Har du kollat upp vad din inbuktning beror på? Mvh, fundersam