måndag 2 mars 2009

Så..

..var den här helgen över..
Vi hade en del att göra idag, tiden gick hyfsat fort och ingen blev skadad..kan väl sammanfatta det som en relativt vanlig söndag..
Johan däremot stod för dramatiken idag vilket nästan gav mig hjärtstillestånd..
Han hade ringt mig vid tre och lämnat ett meddelande som lät ungefär "Tjena tjejen, jag är hemma nu men vet inte riktigt när konserten börjar ikväll, ring mig"
Jag kan ju säga att jag blev smått nervös..han trodde att konserten var idag och jag står med två biljetter till nästa söndag då Metallica spelar på riktigt.
Ringde upp honom, han svarade inte så jag skickade ett sms som löd "Människa, är du full, dom spelar nästa söndag!Är på jobbet, kom ner NU!!!"
Jag lovar, tre minuter senare kom han inspringandes genom dörren (ni som hängt med här vet att han bor i porten bredvid jobbet..eller inte i porten, han har en lägenhet faktiskt..tror jag i alla fall..hoppas det, jag vill inte dejta en hemlös..)
Hur som helst, han erkände att han var aningen förvirrad men försäkrade att han absolut kunde gå nästa söndag (vilket var bra eftersom det antagligen hade varit tråkigt att stå i Globen helt själva ikväll..)
Sen gjorde vi upp stora planer för vad vi skulle pyssla med innan konserten, vad vi ska ha för outfits osv (jag röstade för skinnbrallor men han har ett par bruna och jag ett par röda..sådär va..det gick bort)
Sen gick han och köpte choklad till mig (ja, helt på eget bevåg), hyrde en film och gick hem så jag kunde fortsätta jobba!
Tror att det kommer att bli grymt kul!
Blir hysterisk om jag inte får träna snart, känner hur jag växer på bredden..no good!!!
På onsdag kanske..håller tummarna!
Nu orkar jag inte skriva mer men å andra sidan var Johan-historien det enda av intresse som hänt idag så jag har inte utelämnat något!
So gott mina älsklingar!
Puss & kram J

Inga kommentarer: