måndag 23 mars 2009

Jävla..

..måndagar, jag kan med ord inte beskriva hur meningslös jag tycker att den här veckodagen är..
Alltid tråkigt på jobbet, alla är bittra och är man ledig så händer det ändå ingenting nånstans.
Det som är typiskt måndagar på mitt jobb är att majoriteten av våra eminenta gäster är kärringar som inte setts på 25 år, beställer ett glas vin och suger på det i tolv timmar under tiden dom uppdaterar sin nästan bortglömda väninna om karriär, barn och barnbarn, åkommor, gamla klasskamrater som dött och andra helt meningslösa saker..
Ingen challenge direkt att jobba måndagar, ibland får jag lust att skjuta mig i foten i hopp om att få hamna på SÖS en stund..(Södersjukhuset för er som inte vet det..mamma du har varit där med mig när jag tappade en plåt på foten för 11 år sen, remember :)
Nog om det, jag har rökt ett paket cigaretter på två dagar men nu har jag tappat lusten igen..Köpte nya plåster idag, jag kanske kommer att bli periodare eller nåt :)
Har bokat tågbiljetter till Sundsvall den 28:e maj..mamsen fyller år och hon har fått kontrakt på en nyrenoverad och fin lägenhet i Haga så hon flyttar samma helg och jag ska hjälpa till är det tänkt..
Vi ska dricka vin och packa grejer och mysa..Är inte i Sundsvall och hälsar på så ofta så det ska faktiskt bli roligt..
Sist jag var där var i somras då mina morföräldrar firade 50 år som gifta och jag var där med min ex-man (som jag för övrigt lyckades vara gift med i ett år och fyra månader..inte så länge som mormor och morfar..inte ens nära faktiskt..)
Vi hade köpt flygbiljetter för att Fredrik skulle slippa köra och resan dit gick bra men vi råkade missa flyget hem då ingen av oss hade kollat ordentligt på biljetten..jag hade visserligen kollat, men det var på tiden då vi skulle landa..vi garvade åt det och det hela slutade med att vi fick låna Linda & Niklas bil och han fick köra hem ändå :)
Om tre veckor åker jag upp till Jämtland och firar påsk..eller firar och firar vet jag inte..vad är det vi gör egentligen?
Jag och Victoria har SM i vinpimpling medan de andra visserligen pimplar men efter fisk då..har aldrig förstått glädjen i att fiska..även om man slänger tillbaka dom i vattnet så har man ju skadat den stackars fisken i munnen och det känns väl meningslöst om man ändå inte tänker käka den till middag?!
Mina kusiner och bröder (bara den äldre visserligen, Patrik, Nicke dricker bara bira hela dagarna..) är väldigt ambitiösa medan jag är mest intresserad av huruvida solen skiner eller inte och vad vi ska äta till middag..men det är 100% avkoppling, mobilen funkar inte och luften är ren..inte som här i Stockholm där man andas avgaser och damm hela dagarna.
Men trots det skulle jag inte lämna Stockholm för något annat ställe i världen..jo,kanske om Vin Diesel knackade på och ville ha med mig till LA..då möjligtvis :)
Man måste ju vara lite flexibel i alla fall..
Nu ska jag kolla lite på tv, 2 1/2 män borde börja om en stund, ska garva lite..
Nu har 3:an börjat visa Förhäxad väldigt sent, typ halv två och jag älskar den serien så det blir väldigt sena kvällar i det här residenset..är trött som ett as när klockan ringer och blir nästan glad när det är ett avsnitt som jag sett så jag kan lägga mig och sova..knasigt.
Sov så gott mina kära!
Puss och kram J!

1 kommentar:

Victoria A sa...

SM i vinpimpling, äntligen!
ja, men glöm inte anna oxå :-)
jag längtar.. vi håller tummarna på att solen skinet, känns som det var många år sen. Så vi kan få bli brun å fina på köpet oxå! :-)

puss & kram