måndag 30 mars 2009

Vilken..

..snurrig helg, skulle inte direkt vilja påstå att jag gjort skäl för min lön de senaste dagarna..tur att man har snälla chefer och kollegor med humor :)
Har varit allmänt förvirrad sen i fredags och jag hoppas innerligt att det går över snart..
Har inte bloggat på en hel vecka så jag ska försöka sammanfatta min spännande vecka för er som är intresserade :)
I tisdags var jag och Johan och åt en lyxig vinlunch på Gondolen..vi drack Grüner Veltliner och åt grillad röding med risotto, sjukt gott men av okänd anledning så är maten oftast kall på Gondolen, så var även fallet den här gången..jag är ju van att äta kall mat på språng så det gör mig inte så mycket, det var mycket trevligt, mysigt och bra på alla sätt och vis ändå!
Se höll Johan på att missa båten men det gick visst bra till slut.
I onsdags så var jag och åt lunch med Peter, min exmans kusin som är en fantastisk människa..Dessutom är han Säpoagent vilket jag tycker är skitcoolt :)
Vi pratade och skrattade, det var riktigt kul att få träffa honom, det var typ åtta månader sen sist.
Sen gick jag och shoppade alldeles för mycket och mådde allmänt bra resten av kvällen..
I torsdags lunchade jag med Caroline på Jimmys marina, vi åt grillad tonfisk med skaldjursrisotto, mycket gott..(ok, jag inser nu att jag knappt gjort annat än glidit runt och lunchat med folk den här veckan..)
Sen gick jag och tränade men fick avbryta eftersom jag höll på att sträcka mig i vaden, det gjorde verkligen skitont..
Senare på kvällen kom Johan över med film och popcorn, vi såg en tysk film som var skitbra och intressant faktiskt..sen kollade vi lite på CSI och sen gick vi och la oss..halv nio på fredagmorgon vaknade han och tyckte att det var dax att dricka kaffe så då gick vi upp, sen låg vi soffan och sälade fram till tre på eftermiddan, grymt skönt!
Ja, sen har jag jobbat lite mellan varven, dock kraftigt förvirrad som sagt..
I går var jag, Athena, Jiota och Roula på bozoukia, drack whiskey och dansade som dårar..kom hem halv sju i morse men har mått prima hela dan, drack inte så mycket eftersom jag är en exemplarisk dotter/syster/vän som alltid vet när det är dax att ge sig :)))
Fixade naglarna innan jobbet och nu sitter jag här..
I morgon ska jag till Akademikliniken på konsultation, har finally bestämt mig för att göra en bröstförstoring efter ett gäng år av beslutsångest..Kommer att göra sjukt ont men jag har sagt till mamma att hon måste ta semester en vecka och vara min privata nurse :)
Och det gör hon ju så gärna, mamma är ju alltid mamma.
Kommer inte att göra ingreppet förrän i oktober när alla är tillbaka på jobbet och det har lugnat ner sig lite på uteserveringen, kommer nog att få vara hemma 2-3 veckor från jobbet.
Fan vad jag längtar!!
Athena ska följa med som smakråd, blir jag missnöjd kan jag ju alltid skylla på henne :)
Nu chattar jag lite med Martin på Facebook, vi lyckas aldrig få till nån bra vindag..han är för upptagen med tramsiga saker som att jobba tex :)
Nu ska jag dricka en c-vitamin och toksova så småningom!
Ha en underbar natt, dröm söta drömmar!
Puss och kram!

Inga kommentarer: