tisdag 10 februari 2009

Allmänna funderingar

Ingen träning idag, har fortfarande huvudvärk..ska softa och träna imorgon istället, bodypump kan jag köra på lördag..
Städar lite, har slängt tomglas..
Funderar på hur det kan komma sig att alla mina kläder hamnar i soffan istället för i garderoben eller i tvättkorgen..
Har kommit på att soffan är ungefär mittimellan sorummet och badrummet och att det är därför..Hur som helst så måste jag sortera allting nu..alldeles strax :)
En annan sak som jag funderar på är hur mitt hem kan se ut som ett slagfält när det är mindre än en vecka sen jag tokstädade från golv till tak..Vi som bor här uppe på berget skyller på Essingeleden, det är inte rättvist att ha en så tungt trafikerad väg inpå knuten..
Det var en av fördelarna att vara gift med Fredrik, han avskyr att städa så han betalade för städhjälp så att han slapp få skäll av mig :)
Saknar städerskan ibland..typ idag.
Fast det är ändå lite terapi att städa och det är skönt när det är klart!
I morgon är jag ledig, nice!
Ska käka middag med Jea, tror att det blir sushi (som jag för övrigt lärde mig att äta när vi var i Dominikanska i november - lite otippat)
Pappa har lovat att komma ner och hälsa på nu i februari och han har oxå lovat att köpa nya aerobicsskor till mig i födelsedagspresent så jag hoppas att han kommer snart :)
Av mamma fick jag en skitsnygg träningsväska från Björn Borg..
Mina päron är glada över att jag börjat träna verkar det som och det är ju alltid kul att glädja nån!
Har en helt hysterisk släng av halsbränna..undrar om det är priset man får betala när man dricker x antal flaskor skumpa på en helg?
Nu är det Falcon Crest på tv, snacka om antik serie..undrar om det är nån som kollar..jag räknas inte eftersom jag bara har tv:n på i bakgrunden, jag tittar ju inte.
Hoppas på att det ska bli lite mer att göra på jobbet ikväll..på torsdag är det bra bokat i alla fall, fredag kommer att bli bra och sen har vi Alla hjärtans dag på lördag som jag kraftigt ogillar..
Det är bara trams och om jag hade en pojkvän som kom med blommor på Alla hjärtans dag så skulle jag slå honom i huvudet med buketten..bättre att köpa dan innan eller dan efter..
Fast jag skulle nog bli lack om han inte gav mig blommor..
Jag kan inte vara lätt att handskas med :)
Jannis sa igår att han skulle buda över en bukett rosor till mig på jobbet så jag lovade att spela förvånad när det står "Från en hemlig beundrare" på kortet :)
Lovar oxå att inte slå honom i huvudet med buketten..
Nu ska jag städa vidare!
Ciao

1 kommentar:

Victoria A sa...

kul att läsa din blogg :)
jag här hemma med filippa idag... hon verkar mycket piggare idag, skönt.
nu ska vi snart hämta oliver på skolan.

kram på re gumman!