fredag 27 februari 2009

Jag..

..tror att jag har nån slags dejt..
Hur vet man det?
Alltså den här killen ifråga bor i porten bredvid jobbet och jag har sett honom massor av gånger under åren..
Han kommer in ibland och tar nåt att dricka men det händer inte alls ofta, vi vinkar mest bara när han går förbi..
Har inte haft nån direkt koll på vem han är, vet bara att han är gotlänning (värsta kenodialekten :) och att han nån typ av dansare.
Hur som helst så började vi snacka idag, han hade varit och köpt en gitarr (läckert med killar som spelar gitarr, grr..)
Det visade sig att han är musikalartist (han rabblade flera musikaler men jag kommer bara ihåg West Side Story..musikaler har aldrig varit min grej)
Nu tyckte han att han blivit för gammal så nu sjunger han bara..han frågade om jag sjöng och jag sa "Javisst, alltid singstar, jag låter högt och illa och är alltid full"
I alla fall så satt han och läste Aftonbladet (jag var ju tvungen att jobba faktiskt) och han slog upp recensionen för Metallica konserten.
Jag sa att jag kollade efter biljetter men att jag antagligen inte skulle gå eftersom brorsan har sittplats..Efter ett tag så sa han"Du jag tänkte på den här konserten - ska vi gå?"
Vaddå ska vi gå?
Jag vet inte ens vad karln heter i (nu vet jag det, fick hans nummer :)
I alla fall, hur mycket spännande händer det i mitt liv liksom?
Blir aldrig tillfrågad om jag vill gå ut på dejt tex..
Inte för att jag vet hur man dejtar, är inget proffs men det går väl att styra upp, hur svårt kan det va?
Hur som helst så sa jag "javisst, vi går" så nu ska jag på konsert oxå..
Snygg är han..så där snygg att man vill ha honom i bokhyllan och titta på honom..inte alls min typ alltså, jag brukar falla för killar med starka personligheter, inte bildsköna sådana (jo, jag vet att det finns undantag men just den killen var så snygg att det vore olagligt att låta bli..)
Men jag tror att jag ska se det här som att lära känna nån ny och ingen dejt..
Är i alla fall glad över att nån gör en sån här spontan grej, trots att vi inte känner varann..
Det livar åtminstonde upp min tillvaro!
All heder till dig Johan!!
Så, vad tror ni?Dejt eller inte dejt?
Usch, vad långt det här blev..
Vet inte om jag ska träna imorgon, har ont i halsen fortfarande och läste en skräckartikel i Fitness om att man kan dö om man tränar med en infektion i kroppen..och det vill jag ju inte, jag är ju jätteupptagen nästa söndag :)
Ja, vi får väl se hur det blir..
Har glömt att köpa mjölk..nu måste jag gå alla 50 meter till affären imorgon - pust!
Skojar bara, så lat är jag inte..
Ok, det här inlägget blev inte å hippt men whatever..
Jag är trött nu..eller sådär bara men jag ska ta lite Coccilana så jag kommer att bli (Athena tjatar om att jag ska ta med den till jobbet imorgon, hon ska dricka Coccilana istället för sprit,hahaha)
Det blir inget av med det serru..
However, hoppas att ni sover gott och drömmer härliga drömmar mina kära!
Vi hörs i morgon igen!
Puss & kram J

1 kommentar:

Victoria A sa...

Jag tyckte det var ett spännande inlägg :) wow!!! vad kul, blir det date då på metallica eller vad?
nyfiken jag blir :)
KUL!
jag har fått mitt första fredagsvin nu :) väntar på maken som ska komma hem med mat.
kram och trevlig helg