torsdag 19 februari 2009

Trötter

Somnade i soffan strax före elva imorse, vaknade halv två.
Det är grannarnas fel att min dag blev förstörd, jag missade träningen och hela skallen känns mosig.
Kikar på mina nya gardiner och funderar om jag verkligen orkar stryka eller om jag ska låtsas att dom inte är skrynkliga..tough shit..
Såg Min vän Charlotte, en barnfilm om livet på en bondgård..Spindeln Charlotte räddar grisen Wilbur från att bli julskinka och dom blev bästa vänner men sen dog spindeln..det var oerhört sorgligt och jag grät och grät..stackars Charlotte (inte för att spindlar på något sätt är ett favoritdjur, tvärtom, men Charlotte var annorlunda..)
Så när filmen var slut var jag både lessen och hungrig så återigen blev det fullkornsmackisar med micrade köttbullar..
Om jag inte jobbade på restaurang så skulle jag antagligen dö av svält..jag skulle få flytta hem till mamma igen.
Nu har jag ätit och druckit kaffe, jag tvättar och ska kanske eventuellt stryka gardinerna om jag blir överväldigad av nån positiv energi..
Antagligen hittar jag tvåhundra andra saker att göra istället, typ blogga, hänga på Facebook, prata i telefon eller nåt i den stilen..
Jag blir otroligt lat när jag är ledig, tycker att det är mycket enklare att få saker gjort när man redan är på lite up-tempo mood..slappar jag en hel dag är risken/chansen liten att jag lyckas åstadkomma nånting vettigt minimal.
Whatever, vad hjälper det att ha ångest över saker som inte blir gjorda..jag gör det en annan dag (oj vad min ex-man skulle vrida sig i plågor om han läste detta..fast han var inte så effektiv själv som sagt..)
Chattar lite med Caroline nu, hon är gravid i typ sjätte månaden och var stor som ett hus när vi sågs sist..och hon har garanterat växt sen dess..Gravida kvinnor är vackra (inte alla, typ inte dom som går i sin killes sweatshirt och mysbrallor men Carro är piffig och glider runt i klänning) men det verkar fasansfullt jobbigt att bära runt på ett barn så länge..hur sover man liksom?
Behöver inte bekymra mig om den saken eftersom jag inte vill ha barn men ändå.. (nej mamma, jag har inte ändrat mig.)
Nu ska jag hänga lite tvätt och fortsätta fundera över mina gardiner!
Pussokram

Inga kommentarer: